Leo

Nu har jag och pappa badat Leo i badkaret för första gången. Blev väldigt blött, men ändå kul (:

Maja

Igår var jag, Frida och Emmy på filmkväll hos Maja, vi hade bestämt att vi inte skulle köpa något godis så körde på frukter och naturgodis istället. Tyvärr köpte jag lite chips också... men jag kände mig i alla fall lite nyttigare än vad jag brukar (: Vi såg se upp för dårarna och typ halva prins Caspian. Jag gillar Narnia, tycker de är rättså bra. Jag gillar speciellt den äldsta brodern, Peter. Han är sååå snygg! Vi satt och jämförde Peter och Caspian och jag Frida och Emmy kom fram till att Peter var snyggast, men Maja höll inte med :P Men det var faktiskt rättså hett med hans brytning...

Nu ska jag snart fram till stan och träffa Maja, Frida och Emmy. Får se ifall det blir några fina inköp.

Bilder

Här kommer lite taskiga bilder på taskiga Frida

         
Blev en bild på Maja också som kompensation

Dumma Frida

Jag hatar Frida! Det är nämligen så att hon har en hemlighet som hon vägrar avslöja för mig! Ååååh jag typ döööör! Hon kommer inte få det kul ikväll... Kan bara säga: AKTA MAGEN!

Spel

Har hittat vääärldens roligaste spel nu! Det finns att spela online helt gratis på hjärnkontorets hemsida,

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=90333&lid=puff_1095892&lpos=lasMer

Trött..

Shit vad jag är trött! Har försökt sova men det går inte, måste ju hålla mig vaken till Grey's Anatomy också! Grymt bra serie, har du inte sett den måste du det! Har i och för sig redan sett det avsnittet som kommer idag, men det är så bra så man kan se det hur många gånger som helst!

Nu ska jag nog ta och plugga lite innan det börjar, vill bara speciellt hälsa till Maja och Frida som troligen är påväg hem från 75minuters passet på friskis och svettis just nu. Hoppas ni hade det trevligt, och nej, jag tänker inte följa med nästa vecka heller.

Engelska

Nu sitter jag i skolan och ska precis börja med ett engelska arbete. Har precis haft mattelektion som jag missade för att jag hade miljöråd, jippie! Not...

Vårat engelska arbete handlar om att vi ska ta ett engelsktalande land och skriva om deras klimat och vegitation. När Frida frågade mig och Maja vad vi skulle välja svarade jag snabbt Canada men Maja var lite tveksam. Jag tar nog Norge sa hon efter en stund. Haha, Norge engelsktalande? Jag tror Maja misstolkade uppgiften lite...

Idrottseftermiddag

Idag har vi haft idrott hela eftermiddagen, från tio i ett till tre! Det var sexan till nian som hade någon slags friluftsdag... klasserna blev uppdelade i två lag, tyvärr hamnade jag i det laget som fick spela minst innebandy.. (Innebandy är ju iafl roligare än volleyboll.) Jag gjorde bort mig totalt flera gånger i volleybollen när jag skulle ta bollen, det var väldigt pinsamt... ):

Nu ska jag gå och plugga SO och lite matte


No-prov

Åh herregud! Imorgon har vi no-prov! Jag är såå nervös, även ifall jag vet att det kommer att gå bra. Har pluggat hela dagen! Började lite tillsammans med Maja hemma hos henne, blev inte jättemycket men, och så fortsatte jag när jag kommit hem. För mig är det så att det är otroligt svårt att börja plugga och att sedan förbli konsentrerad, men när jag väl kommit igång så kan jag inte sluta! En gång hände det att jag inte hade något kvar att göra alls, så jag gjorde massor med extraarbeten, snacka om att jag retade Frida och Maja då.(:

Ungdomsmottagningen

Idag skulle vi till UM med klassen efter lunch, men när vi väl kom dit kom det ut en kvinna runt 50 och frågade skräckslaget: har ni ALLA beställt tid? Jag sa att vi skulle på typ studiebesök där och hon sa typ jaha och gick igen.

Sedan kom hon tillbaka, typ 5 minuter senare, och såg otroligt glad ut.
- Men ni ska ju inte vara här idag. Alltså tiden, datumet och veckodagen var helt rätt, men månaden är fel.

Alla blev så jäkla sura, men duktiga som vi är gick vi lydigt tillbaka till skolan efter lärarens order.

Skolan

Idag har det varit en hyfsat vanlig skoldag, förutom att någon friends-människa kom och föreläste om hur vi skulle förebygga mobbning på skolan. Som om det skulle hända på våran lilla plutt skola...?

Det har snöat mer här nu, vilket jag tycker är positivt! Jag älskar snö=)

Nu ska jag göra klart engelskan som är till på torsdag och NO:n som vi har prov på på fredag.

Sportlov

Nu är sportlovet över, både skönt och tråkigt.

Jag har varit på konfirmationsläger, fast som undomsledare, på sportlovet och det har varit lite småjobbigt kan man säga. Har varit runt 20 minusgrader varje dag, så lite kallt har det ju varit också.

Nu tillbaka i skolan så känns det faktiskt ganska skönt. Vi började lugnt idag med att titta på Mamma Mia med högstadiet.. Har tröttnat lite på den filmen, sett den säkert 30 gånger, men som tur var hade de med textraderna till låtarna så man kunde sjunga med lite småtrevligt. 9:an körde allsång medan de andra bar tyckte att vi var konstiga.. var de inte de som var konstiga?

Måste bara säga att jag hittade vääärldens snyggaste dansk i Idre, men tyvärr skulle han åka hem tidigt på morgonen efter att va hade träffats, så tyvärr kunde jag inte riktigt skapa någon "vänskap" med honom... som tur var hann jag få hans msn, så nu ska jag allt ta och adda honom.

Nationella provet

Herreguuuud!! Nu har jag gjort nationella provet i läsförståelse i svenska. Det var väll inte jättesvårt, men en del frågor var faktiskt lite kluriga... Hoppas det går bra i alla fall=) På torsdag är det en till skrivning, då ska man skriva en uppsats på 2,5 timmar! Sjuuukt!

RSS 2.0