Nyårsafton!

Idag är det nyårsafton, och det känns sååå skönt! All julstress är borta och man kan bara ta det lugnt ett litet tag (tills man börjar oroa sig för att kompisarna har jobbat jättemycket hemma över lovet och börjar med skolarbet liiiite tidigare än man planerat)...

I mellandagarna har jag:

Varit bortbjuden till släktingar
Finns det något härligare än en trevlig kväll med de närmsta släktingarna med god mat och härligt småprat?
Det tycker inte jag i alla fall=)

Varit på stan
Japp, med Frida för att köpa present till Emmy=)

Träffat Maja innan hon åkte bort
Så sorgligt det kan bli på julen ändå, att skiljas från sina vänner är aldrig kul. Men kul hade i alla fall jag, Maja och Frida när vi spelade kort.

Varit på pyamasparty!!!
Lilla Emmy som fyllde år i augusti har nu haft sin lilla trevliga fest. Mycket singstar blev det=)

Åkt upp till Örebro
Japp, jag firar nyår i Örebro. Det är nämligen så att min pappas "fästmö" bor i Örebro... kul är det i alla fall att träffa min lillebror Leonardo (jag vet, lite skumt namn) som nyss fyllt ett år.


Funkar inte att lägga in bilder, återkommer med de härliga underverken som är tagna med en konstruktion gjord av människan, är inte det fantastiskt?

Julafton!!

Igår var det julafton och den började, som vanligt, hemma hos farmor i Skara där jag åt god julmat och fick mina julklappar från pappa, Natalie och farmor. Sedan åkte jag och min lillebror Hannes till mamma, Tommy, mormor, morfar och våran storebror Viktor och åt lite mer julmat och fick ännu mer julklappar. I år hade jag inte önskat mig så mycket, förutom en kamera, så det blev väll inte jättemycket julklappar, men tillräckligt.

Sedan fortsatte vi julfirandet hos mina sysslingar=)

Helt enkelt: en traditionell julafton á la Alva.


Första bilden med min nya kamera


Mina julklappar från mammas släkt+kameran som jag tar kort med


Hannes julklappar till vänster, mina till höger
Vilken hög är störst?


Julloooov!!

Äntligen har det blivit jullov och detta firade jag, Maja, Frida, Sara och Emmy genom att gå hem till Maja på fredagen och byta julklappar och äta lite mat, titta på film, och självklart, baka julgodis!

I lördags var jag och Frida hos Maja, råkade bli så att vi inte han klart med julgodiset på fredagen... men när jag kom dit, runt två, var allt klart så vi satt bara och spelade kort hela dagen. Då passade jag på att lära Maja och Frida poker (texas hold'em med stenar och servetter som marker) , vilket kan vara bra att kunna i vissa sammanhang... dessvärre hade de sådan nybörjartur att jag blev av med alla stenar och servetter men då fick jag lite pennor och så av Maja så jag kunde vara med ännu mer=)

Nu, söndag, sitter jag i Sthlm framför datorn efter en lååång dag på stan utan att ha fått något och ska snart ut och äta med mamma och Tommy...

Återkommer med mer detaljer om våran shoppingtur senare idag eller imorgon!

Näst sista dagen

Idag var det näst sista dagen i skolan, det ska bli såå skönt att sluta och på lördag ska jag, mamma och min kära styvfader åka till Sthlm och julshoppa! Eller mamma och Tommy ska shoppa, blir väll mer att jag pekar ut saker jag vill ha i julklapp, t.ex. canon ixus 80 i rosa...

Idag har jag också gått på stan med Maja, Frida och Andrea. Jag letade efter en avslutningsklänning och hittade en jättefin på HM bara det att det inte gick att ha mina stövlar till den så vi fick leta efter skor också, men som tur var så behövde Andrea och Frida också skor så de behövde inte följa med bara för att vara snälla. Men när jag väl hittat ett par fina skor som var perfekta till klänningen hade jag inte tillräckligt med pengar med mig, så mamma och jag åkte dit lite senare och köpte dem.

Så nu går jag här hemma i min vackra perfekta klänning och mina perfekta skor och ska baka lussekatter (mums!).



Visst är russinen det godaste på lussekatterna?

Pysseldag

Idag har vi haft pysseldag i skolan, vilket var dötrist, fast det är ändå bättre än att titta på någon tråkig film om andra världskriget, som vi gjorde igår.

Maja var tillbaka idag och piggade upp stämningen lite=)

Snart är det julavlutning!! Guuud vad jag ser fram emot det!

Söndagen den 14 December

Inatt drömde jag igen, nu var det en härlig dröm=)

Jag hade gått Luciatåg med massor av andra och bodde på ett hotell som låg en bit bort från där vi lussatt. När jag var på mitt hotell rum med min mamma knackade det på dörren och då var det en tjej som var kanske 10år med hennes mamma. Mamman knuffade till dottern lite löst och då sa dottern att jag var den som sjöng bäst i hela luciatåget tyckte hon och att jag var hennes största idol. När hon hade gått kom det en flicka till och sa samma sak. Där efter blev jag en pop-stjärna.

Har du drömt något kul nångång?

Söndagen den 14 December

Idag har jag varit på stan med Frida och köpt jättemycket julklappar! När jag jag gick hemifrån hade jag som mål att köpa till minst 5 stycken, sen när jag kom hem hade jag julklappar till 14 stycken! Men stackars Frida hade det lite svårare att hitta julklappar till sina nära och kära, hon letade och letade och det gav resultat, hon hade som tur var också lite julklappar när hon gick hem. Maja den tråkmånsen stannade hemma och pluggade trots vårat (mitt) tjat.... 


Fredagen den 12 December

Idag bakade jag, Frida och Emmy pepparkakor hemma hos mig : ) Frida hade först inte tänkt att vara med så jag och Emmy försökte locka med allt! Men när vi pratade med Frida på telefonen kom jag på att jag inte hade rakat mina ben på typ 2 veckor, så jag var ju tvungen att se hur de såg ut, och då skrek Emmy till Frida: FRIDAAA!!!! ALVA HAR VÄÄÄÄRLDENS HÅR PÅ SINA BEEEN! DU MÅSTE SE DETTA!! Och Frida kom 30min efter detta...
Det är tur att man kan hjälpa till på nått sätt i alla fall....


Pepparkakor

Vi brände tre plåtar med pepparkakor och lyckade bra med fyra : )


Sen tittade vi på idol oc både Emmy och Frida hejade på Kevin, men jag tyckte det var taskigt mot Alice eftersom han hade varit med i melodifestivalen två gånger på Malta, så Frida skickade 4 sms till Kevin och jag 4 till Alice... vadå slösa pengar? 

Fredagen den 12 december

Visst är det härligt att drömma? Jag älskar det!

Tyvärr drömde jag en mardröm inatt, vilket inte är lika härligt. I drömmen var det en kille på skolan som slog mig i magen, vilket gjorde väldigt ont eftersom jag blev opererad förra veckan, och alla andra skrattade. Sen var det också en tjej där som jag har drömt mardrömar om förut. Jag har bara sett henne en gång och det var när jag, Nathalie och Erica var på någon prova-på-dans-grej. Hon stirrade in i ens ögon så man tittade bara ned i marken... hon var läskig!


Det har varit Luciatåg idag på skolan också, 5:orna hade det (på min skola går det fsk till 9:an), och det var så dåligt! Det hade varit mycket bättre ifall vi fick ha det, för då skulle nog inga killar vara med eftersom alla (eller i alla fall de flesta) älgar...


Torsdag den 11 december

Det här är mitt första riktiga inlägg, dessvärre vet jag inte vad jag ska skriva därför lägger jag ut lite vackra bilder på min kära kompis och bloggare Frida (www.fridaahs.webblogg.se).
 
Frida posar

Frida var inte riktigt beredd

Maja i 7an (dock såg hon inte ut såhär hela tiden)


Välkommen till min nya blogg!

Hej och välkommen till min blogg!

RSS 2.0